افتتاح سد تنظیمی-مخزنی مجن (استان سمنان) توسط مقام عالی وزارت نیرو

افتتاح سد تنظیمی-مخزنی مجن (استان سمنان) توسط مقام عالی وزارت نیرو
4 مهر 1397

وزیرمحترم نیرو آقای دکتر رضا اردکانیان در سفر یکروزه خود به سمنان در تاريخ 97/7/4 ، با حضور در شهرستان شاهرود سد تنظیمی- مخزنی مجن را افتتاح کردند. 
در اين مراسم نمایندگان محترم مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم سمنان، فرماندار شاهرود، مسئولان شرکت برق سمنان و سایر مدیران در این استان وزیر محترم نیرو را همراهی کردند. 
وزیر محترم نیرو در سخنان خود در اين مراسم تصریح کردند.که وزارت نیرو با هدف مدیرت منابع آبی، طرح‌های استفاده از آبهای نا‌متعارف و کاهش صرفه جویی منابع آب مصرفی به ویژه در بخش کشاورزی را در اولویت‌های خود قرار داده است.   
دراین مراسم ابتدا جناب آقای دکتر حیدریان مدیر عامل محترم شرکت آب منطقه‌ای سمنان ضمن خوش آمدگویی گزارشی از وضعیت منابع آب استان و طرح‌های در حال اجرا را ارائه کردند.
سد مجن در استان سمنان، در فاصله 43 کیلومتری شمال غرب شاهرود قرار دارد. این سد با حجم مخزن 3/4 میلیون متر مکعب به بهره‌برداری رسید. حجم آب تنظیمی سالیانه 4/9 میلیون مترمکعب هدف از احداث سد مجن، ذخیره‌سازی سیلابهای رودخانه برای بهبود و افزایش راندمان کشاورزی اراضی تحت پوشش سد می باشد. علاوه بر این کنترل سیلابها برای جلوگیری از خسارات به اراضی و باغات و همچنین توسعه گردشگری از اهداف دیگر این سد می باشد. در این پروژه شرکت مهندسی مشاور طوس آب با بازبینی طرح و طراحی و نظارت بر اجرا آن نقش پررنگی در این پروژه ایفا کردند.