• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

بهبود رتبه بندی و توان تخصصي شـركت

بهبود رتبه بندی و توان تخصصي شـركت
10 اردیبهشت 1398

رتبه یا گرید، اساسی ترین معیار سنجش سطح کیفی و کمی خدمات و فعالیت های یک شرکت در یک زمینه خاص می باشد. مبنای اصلی رتبه بندی میزان قدرت مالی، فنی و توانایی های هر شرکت برای همکاری و مشارکت در انجام پروژه های اجرایی و عمرانی می باشد. در واقع سطح رتبه  یک شرکت نشان دهنده میزان قابلیت و توانایی آن شرکت بوده و معیاری برای تضمین کیفیت کار خواهد بود.
فرآیند رتبه بندی موجب ایجاد رقابتی سازنده بین شرکتها شده و زمینه پیشرفت و شکوفایی آنها و حتی زیرساخت های کشور را فراهم می سازد. سرمایه گذاران (کارفرمایان دولتی و خصوصی) با توجه به رتبه شرکت ها سفارشات خود را به آنها واگذار می کنند، بنابراین هر شرکتی برای جذب سرمایه گذار و به تبع آن عقد قرارداد، ملزم است که شرایط و امکانات لازم را برای کسب رتبه فراهم آورد. 
از این رو شرکت مهندسی مشاور طوس آب که عمران و آبادانی ایران را دغدغه اصلی خود می داند، به دستور مدیریت محترم عامل جناب آقای دکتر سعید‌نی‌ریزی، مساعدت مدیران و تلاش و پشتکار کارکنان و با تکیه بر دانش فنی از اواسط سال قبل (1397) با توجه به احساس نیاز مجموعه، ظرفیت و پتانسیل های موجود، نسبت به ارتقاء رتبه در صلاحیت ژئوتکنیک و محیط زیست و اخذ تخصص فتوگرامتری یک ظرفیتی اضافی اقدام نمود و در خرداد ماه سال جاری (1398) موفق به اخذ رتبه یک صلاحیت ژئوتکنیک و رتبه دو محیط زیست گردید و رتبه سه فتوگرامتری یک ظرفیتی اضافه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (سازمان برنامه و بودجه) شد.
شرکت طوس آب با اخذ رتبه سه محیط زیست فعالیت خود را در زمینه حفاظت کیفی منابع آب با جدیت شروع نموده است. در طی سال‌های گذشته با همت و تلاش بسیار و انجام بیش از 20 پروژه در زمینه‌های ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح های عمرانی و حفاظت کیفی منابع آب به عنوان مشاور پیشرو در این زمینه بوده است. این شرکت در استان‌های تهران، خوزستان، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، مازندران، مرکزی، سیستان و بلوچستان پروژه های کیفی منابع آب را به انجام رسانیده است.
همچنین با توجه به دریافت تخصص جدید فتوگرامتری به توضیحاتی چند در این موضوع می پردازیم:امروزه سیستم‌های سنجش از دور و فتوگرامتری تحول شگرفی را در تهیه و بهنگام ‌رسانی نقشه ‌ها فراهم ساخته است به ‌طوریکه کارایی و سرعت تهیه نقشه ‌ها با استفاده از این سیستم چند برابر شده است. فتوگرامتری بهارائه خدمات در زمينه تهيه و پردازش تصاوير هوایی و ماهواره اي حاصل از سنجنده هاي مختلف براي بكارگيري در پروژه هاي با كاربري هاي متنوع مي پردازد. در اين شاخه از نقشه برداری تصاوير حاصل از داده هاي هوایی و ماهواره اي، در كمترين زمان ممكن از مناطق وسيع بدون محدودیت جغرافیایی موردنظر تهيه ميشود. با توجه به رشد روز افزون تصاوير با حد تفكيك مکانی وطیفی بالا،امكان تهيه منابع داده مهم در بسياري از كاربردهاي شناسایی، تحلیل، پیش بینی ،نقشه سازي و سيستم اطلاعات جغرافيايي فراهم آمده است.
محصول نهايي مي تواند به آساني، به سادگي و به سرعت در قالبي ارائه شود كه قابل استفاده براي نيازهاي كاربران باشد.
با توجه به تمایل کارفرمایان به استفاده از روش های سریع تر،دقیق تر و در عین حال با صرف هزینه کمتر همچون رویکرد های فتوگرامتری و سنجش از دوری برای اجرای پروژه های نقشه برداری ،پوشش غالب مناطق کشور با تصاویر رقومی اخذ شده توسط سازمان نقشه برداری و نیز ابلاغ پروژه های متعدد از سوی کارفرما در زمینه های کاداستر شهری و اراضی زراعی، راه ،نقشه های شهری با کاربری های گوناگون،GIS و سایر زمینه های مرتبط با نقشه برداری بر مبنای استفاده از تصاویر هوایی رقومی در مقیاس های گوناگون و همچنین ورود سایر شرکت های نقشه برداری به این زمینه ها و امکان رقابت در مناقصه های پیش رو، نیاز به احداث و تجهیز واحد فتوگرامتری بیش از گذشته احساس میشد .
مجموعه ژئوتکنیک طوس آب با فعالیت نزدیک به دو دهه در زمینه های مکانیک خاک، مکانیک سنگ و کنترل عملیات بتن و آسفالت، شیمی آزمایشات و نیز محیط زیست در کل کشور و ........ استان خراسان رضوی فعالیت چشم گیری داشته است.
از این رو توانستیم با اخذ گرید فتوگرامتری وارد عرصه جدید رقابت شویم.
بخش ژئوتکنیک شرکت طوس آب توانسته است با اخذ رتبه یک ژئوتکنیک از سازمان برنامه و بودجه توانایی فنی و اجرایی خود را بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهد مسیر شرکت در مناقصات بزرگ مقیاس، مانند مطالعات ژئوتکنیک سدها و .... هموار گردیده است و محدودیت مبلغ قراردادهای منعقد شده که در گرید 2 ژئوتکنیک حدود 14 میلیارد ریال بوده بدین ترتیب برداشته شده است. 
قابل به ذکر است که با دریافت گرید یک ژئوتکنیک، شرکت مهندسی مشاور طوس آب در زمره 3 شرکت برتر استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با رتبه یک قرار گرفته است.
با توکل به خدای متعال و بکارگیری نیروهای متخصص در بخش های مختلف شرکت طوس آب و تهیه تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری لازم در پیشبرد اهداف شرکت گامی نو بر داریم .