• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

شـرکـت مهنـدسـی مشـاور طوس آب در زمره شاخـص‌هـای کـشور و منطقه

شـرکـت مهنـدسـی مشـاور طوس آب در زمره شاخـص‌هـای کـشور و منطقه
8 بهمن 1398

دومين نمايشگاه و همايش بين المللي معدن، صنايع معدني و زنجيره تأمين فولاد مورخ 5 تا 7 بهمن 98 در محل دانشگاه آزاد اسلامي سيـرجان برگزار گرديـد.
دور نخست اين نمايشگاه سال گذشته در کرمان برگزار شد؛ اما اين بار نمايشگاه سيمکس با حضور شرکت‌هاي معتبر در سيرجان برگزار گرديد. با توجه به اينکه سيرجان زنجيره تأمين فولاد از سنگ آهن تا محصول نهايي شمش و ميلگرد تکميل شده و منطقه گل گهر نيز توليدکننده بيش از 50 درصد سنگ آهن کشور است امسال اين نمايشگاه با مساحتي بيشتر و برنامه ريزي بهتر برگزار گرديد. در واقع ظرفيت‌هاي سيرجان بعنوان يک شهر معدني و فولادي دليل برگزاري اين نمايشگاه در سيرجان است. با توجه به رويکرد صادراتي دولت در سند چشم انداز 1404 و عزم جدي همه‌ي دست اندرکاران صنعت فولاد براي تحقيق توليد 55 ميليون تني فولاد و کاهش وابستگي اقتصاد ايران به نفت، کاهش اثرات تحريم ها، لزوم همدلي و هم‌افزايي در فضاي صنعت فولاد کشور را دوچندان کرد.
يکي از اهداف نمايشگاه سيمکس 2020 هماهنگي و همسو کردن توان شرکت‌هاي بزرگ داخلي، قطعه سازان بخش خصوصي و وارد کنندگان قطعات حساس صنعت فولاد با يکديگر بود.
اهدف شرکت طوس آب جهت حضور در نمایشگاه سیمکس
شركت مهندسي مشاور طوس آب با هدف توسعه صنعت آب كشور اکنون پس از گذشت حدود 4 دهه، با تمركز بر ماموريت سازماني خود و با تكيه بر رهبري شاخص و معتبر، برخورداري از کادر کارشناسي متخصص و با تجربه براي خدمت رساني به صنايع بزرگ کشور جهت معرفی بزرگترين پروژه انتقال آب کشور «طرح نمک زدايي و انتقال آب خليج فارس به صنايع جنوب شرق کشور» در اين نمايشگاه حضور پررنگی را ایجاد نمود.
مدیران و کارشناسان شرکت طوس آب برای بازدید کنندگان علاوه بر پروژه خط انتقال آب به معرفي دستاورد های 36 سال خدمت و تلاش در حوزه صنعت آب نیز ارائه شد که در ذیل به طور خلاصه به آنها اشاره می‌گردد:
سـد ونیـروگاه: 18 سد مخزنی آبی با حجم کل مخزن حدود 5500 میلیون مترمکعب وحجم آب تنظیمی حدود 1100 میلیون مترمکعب در ســال.
تاسیسات انتقـال و توزیع آب: حدود 10000 کیلومتر خطوط انتقال آب در اقطار 100 الی 2200 میلیمتر.
تصفیـه‌خـانه‌های آب: 24 تصفیه‌خانه آب با ظرفیت بیش از یک میلیارد مترمکعب در سال.
شبکه های جمع آوری فاضلاب و آبهای سطحی: حدود 14000 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و 4500 کیلومتر خط انتقال فاضلاب و 1350کیلومتر شبکه آب‌های سطحی.
تصفیـه‌خـانه‌های فـاضلاب: بیـش از 50 تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت تقریبی یک میلیون و نهصد هزار متر مکعب در روز و جمعیت تحت پوشش معادل 8/5 میلیون نفر.
آبیــاری و زهکشـی: 70000 هکتار شبکه‌های آبیاری وزهکشی بصورت سطحی، 16000 هکتار شبکه‌ های آبیاری تحت فشار و 11600 شبکه تلفیقی سطحی وتحت فشار.
محیط‌زیست: مطالعات حفاظت کیفی منابع آب در 17 استان کشور (80 محدوده مطالعاتی، 18 سد و 1 دریاچه تفریحی ) - منابع طبیعی و ارزیابی اثرات محیط زیستی 40 طرح عمرانی  مطالعات ارزیابی وضعیت محیط زیست شهری (SOE) و ارائه راهکارهای اجرایی برای اولین بار در کشور.
منـابـع آب: بـالغ بر 100 پـروژه شامل تعـادل بخشـی، اطـلس منـابع‌آب، مهنـدسی رودخانه، طـرح‌های جامـع منـابع آب، آمـاربرداری، مـطالعـات شکسـت سـد و بـرنامـه اقـدامـات اضطراری.
اسکـادا و تله‌متـری: بیش از 600 سایت عملیاتی تحت پوشش سامانه‌های اسکادا و تله‌متری مشتمل بر مخازن، تلمبه‌خانه‌ها، تصفیه‌خانه‌ها، سدها، چاه‌ و سایت‌های فشارشکن و کیفیت‌سنجی در سطح شبکه توزیع آب شرب شهری.
نقشـه‌بـرداری:  نقشه‌برداری حدود 26 هزار کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال آب و فاضلاب، تهیه نقشه توپوگرافی بالغ بر 120 هزار هکتار، تهیه نقشه کاداستر حدود 80 هزار هکتار، تهیه نقشه بلوکی حدود 30 هزار هکتار، انجام عملیات تصویربرداری و تهیه نقشه با استفاده از سیستم پهپاد فتوگرامتری حدود 8 هزار هکتار.
آزمـایشگاه ژئـوتکنیـک ومحیـط زیـست: ارائه خدمات آزمایشگاهی ژئوتکنیک، مکانیک خاک، مکانیک سنگ و مقاومت مصالح وهمچنین شیمی و محیط زیست در بیش از 60 پروژه.
در این نمایشگاه نماینده محترم مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی جناب آقای حسن پور با تأکید بر اهمیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به سیرجان گفتند: این پروژه امیدی برای نسل‌های آینده است و تکمیل فرایند توسعه حوزه صنعت و معدن در شهر سیرجان و افزایش اشتغال را به دنبال خواهد داشت. در حال حاضر در پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران تکمیل این پروژه در پایان امسال یا ابتدای سال 99، نگرانی آب شرب و آب حوزه صنعت به کلی برطرف خواهد شد و با توسعه و راه اندازی کارخانجات مرتبط با این پروژه در آینده، ایجاد اشتغال بسیاری برای شهرستان به همراه خواهد داشت.
این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه تجربیات و توانمندی این مشاور در جوامع صنایع و معادن سنگ‌های فلزی بعنوان مشاور درحوزه صنعت آب بود. در نمایشگاه مذکور، کلیه تجربیات در خصوص طرح‌های انتقال آب، تصفیه آب و پساب صنعتی، انتقال باطله و سد باطله که در حوزه صنایع فولاد و مس بدست آمده ارائه گردید.