• طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
    طرح سد مخزني بيدواز اسفراين
  • طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
    طرح سد دوستي (طرح مشترك ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هريرود)
  • مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
    مطالعات بهبود کیفیت جریان آب ورودی به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر)
  • سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
    سـد و نيروگاه پيرتقي در حوضه قزل اوزن
  • طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش  طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
    طراحی، تهیه، نصب، اجرا و بهره برداری سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان به روش طرح و ساخت (EPC غیرصنعتی)
  • تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)
    تأمین آب و تأسیسات پمپاژ، انتقال و دفع باطله معدن مس سونگون (فاز I و II)

طرح تأمین آب صنعت استان اصفهان از خلیج فارس

طرح تأمین آب صنعت استان اصفهان از خلیج فارس
22 مرداد 1399

طرح تأمین آب صنعت استان اصفهان از خلیج فارس از اواخر سال 1398 با هدف گزینه یابی نقاط آبگیری، نمک زدایی و سامانه انتقال آب به کارفرمایی شرکت محترم تأمین آب اصفهان (صفه) و مدیریت طرح شرکت مهندسین مشاور زایند آب در دست مطالعه می‌باشد. در راستای این مطالعات گزینه‌های متعددی در غرب و شرق خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفتند؛ در غرب خلیج فارس با هدف کوتاه‌تر نمودن مسیر انتقال آب و گزینه‌هایی نیز در شرق خلیج فارس با هدف استفاده از زیر ساخت‌های موجود طرح در حال اجرای «تأمین و انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور» مورد مطالعه قرار گرفت.
جهت اولویت‌بندی گزینه‌ها و انتخاب بهترین گزینه آبگیری، نمک زدایی و سامانه انتقال آب از فرآيند تحليل سلسله مراتبي با به‌كارگيري معيارهاي كيفي و كمي به طور همزمان استفاده گردید. به همین منظور معیارهای اصلی مقایسات زوجی گزینه‌ها انتخاب گردیده و امتیاز دهی به این معیارها  توسط افراد خبره معرفی شده از طرف ارکان پروژه طی یک نشست مشترک در دفتر کارفرمای محترم صورت پذیرفت.
در این نشست با حضور مدیریت محترم عامل شرکت طوس آب جناب آقای دکتر نی‌ریزی و معاونت‌های محترم مدیریت طرح‌ها و مطالعات و طراحی، جناب آقای مهندس رئوف شیبانی و سرکار خانم مهندس اسدی و همچنین جناب آقای مهندس طرفه بعنوان مدیر منطقه‌ای شرکت طوس آب در اصفهان، پس از ارائه سیمای طرح و پیشرفت مطالعات، امتیازات داده شده توسط افراد خبره در نرم افزار Expert choice وارد و اولویت‌بندی معیارهای اصلی مشخص گردید.
در ادامه با امتیازدهی به زیر معیارهای هر بخش از مطالعات طرح توسط کارشناسان متخصص، اولویت بندی و انتخاب بهترین گزینه آبگیری، نمک زدایی و سامانه انتقال آب صورت گرفته است. گزینه آبگیری از ساحل بندر عباس و انتقال آب از مسیر خط انتقال طرح «تأمین و انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور» بعنوان گزینه برتر انتخاب گردید.
در جلسه‌ای که مورخ 13/06/1399 در استانداری استان اصفهان با حضور استاندار محترم اصفهان جناب آقای دکتر عباس رضایی، معاونت عمرانی استانداری اصفهان جناب آقای مهندس حجت الله غلامی، هیئت مدیره کارفرمای محترم و مدیریت محترم طرح برگزار گردید، نتایج مطالعات طرح به سمع و نظر حضار در جلسه رسانده شد.