کارگاه آموزشي آغاز پروژه شبکه آبياري و زهکشي قره سو - زرين گل

کارگاه آموزشي آغاز پروژه شبکه آبياري و زهکشي قره سو - زرين گل
9 اردیبهشت 1398

با توجه به نتایج حاصله از پروژه استقرار سیستم مدیریت مشارکتی آب در شبکه آبیاری و زهکشی قره سو-زرینگل (واحد عمرانی قره بلاغ) در استان گلستان، شهرستان علی آباد کتول؛ که توسط شرکت مهندسی مشاور طوس آب انجام پذیرفت . به دنبال آن؛ تخصیص بخشی از آب تنظیمی سد کبودوال شهرستان علی‌ آباد کتول جهت آبیاری اراضی کشاورزی روستاهای واقع در پایاب سد مورد توجه قرار گرفت. بنابراین با برگزاری جلسات برگزار شده و پیگیری های شرکت آب منطقه ای استان گلستان با بانک توسعه اسلامی مقرر گردید که در سطح 10000 هکتار از شبکه قره سو زرین گل، تشکل های آب بران ایجاد و جلسات مشارکتی و توانمندسازی با بهره برداران در راستای استقرار سیستم مدیریت مشارکتی جوامع هدف برگزار گردد.
با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استان گلستان؛ تسهیلات ۹۲ میلیون یورویی برای پروژه شبکه آبیاری و زهکشی قره سو و زرین گل با عاملیت بانک توسعه اسلامی اخذ شده است.
هدف از برگزاری کارگاه آموزشی :
      - پیشگیری از خسارات ناشی از سیلاب
      - افزایش میزان بهروری و کاهش مصرف آب
      - ایجاد و بهبود پایداری اشتغال و توسعه کشاورزی 
      - افرایش سطح و میزان تولیدات کشاورزی
شایان ذکر است این کارگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان علی آبادکتول و با حضور دکتر قره خانی نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، دکتر تربتی نژاد نماینده مردم شهرستانهای گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و مهمانانی از وزارت نیرو، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک توسعه اسلامی، دستگاه های اجرایی استان و شرکت مهندسی مشاور طوس آب برگزار گردید.

مرجع خبر: کارگاه آموزشي